A jó kapcsolat fontos alapja a FIGYELEM

Ha figyelünk a saját szükségleteinkre, mások igényeire és ezeket egyensúlyban kezeljük, nyertes-nyertes módon, akkor fontos lépést tettünk ahhoz, hogy kiegyensúlyozott legyen bármely kapcsolat az életünkben.

A kapcsolat minden szereplője egyedi

Ezért nem biztos, hogy célszerű magadból kiindulni 😉 Az együtt töltött idő alatt megtapasztalhatjuk, hogy ki mit nem szeret! Így ezt könnyebb figyelembe venni. Sőt kifejezetten kapcsolatépítő, hiszen ez is kifejezi szeretetünket a másik iránt! (Pl. Időt adunk a párunknak hazaérkezéskor, hogy munkahelyiből átálljon az otthoni üzemmódra.)

Az már keményebb dió, hogy kinek mire van szüksége, mit jelent számára a figyelmesség, vagy a szeretet kifejezése? (A fenti példánál maradva: mennyi idő kell a munka – otthon üzemmód közötti váltásra.)
Érdemes időnként időt szánni arra, hogy megbeszéljük mindezt. (Már megtettétek? Akkor néha érdemes frissíteni az infókat, hiszen mindenki változik! Az 1 évvel ezelőtti dolgok néha lényegtelenné válnak mára!) Szülő – gyerek vizsonylatban, főleg kisebbeknél lehet, hogy gyakrabban érdemes beiktatni egy-egy update-et a korcsoportonként változó igények nyomonkövetése céljából.


Ha párkapcsolatról beszélünk, akkor a jó szex is fontos, amihez ugyanúgy elengedhetetlen a figyelem.

Bevezető lépések egy kapcsolat építése érdekében

  • adunjk időt átgondolni, hogy mit szeretünk, szeretnénk? Ha minden fél kész van ezzel, akkor
  • egyeztessünk!

Így mindenkinek világos lesz, hogy mi esik jól a másiknak, mit szeret. A kapcsolat minőségét az javítja, ha mindegyik oldalt egyenlő mértékben és a projekt fontos részeként kezeljük.

Ne add fel!

Néha olyasmire vágyunk, ami adott pillanatban nem kivitelezhető! Sokkal fontosabb, hogy milyen érzést akarunk elérni, mint az a mód, ahogy elérjük. Pl. tél közepén melegségre és fényre vágysz, de a szolit zárva találod. Bosszankodás helyett gondold végig most mit tehetsz, hogy elérd a vágyott érzést? Ha süt a nap, akkor napozhatsz. Esetleg otthon bekuckózhatsz egy puha meleg takaróba és világíthatod kicsit a szemöldököd közötti területet zseblámpával. Meglepődsz majd, hogy milyen kellemes hatást érsz el! …

Képességfejleszéts nem csak a jó kapcsolat érdekében

Egy egyszerű gyakorlattal javíthatjuk figyelmünket, ill. érzékenységünket: állj meg és kérdezd meg magadtól, hogy

  • hogy érzem magam?
  • mire van szükségem?
  • mit tehetek most?

Éredemes ezt rendszeres napirendi pontként beiktatni az életedbe – főleg, ha másokra sokkal inkább figyelsz, mint magadra 😉

Összegzés

Figyelj magadra! Figyelj a másikra! És ne add fel, ha épp nem áll rendelkezésre az, amiről úgy vélitek, hogy az igényt kielégítené, figyeljetek a kívánt érzésre és ötleteljetek! Aztán tegyetek próbát! Majd beszéljétek meg a tapasztalatokat és ennek megfelelően korrigáljatok, illetve pontosítsatok, ha szükséges!

Ha mindez nem elég, akkor igénybe vehetjük stresszoldó szakember segítségét is.

Persze előfordul, hogy a FIGYELEM stressz, vagy valamilyen agyintegrációs gond miatt jelent komoly kihívást – erről bővebben a RAS -ról szóló cikkemben írtam. Ilyen esetre van pár gyorssegély gyakorlat, melyet ide kattintva találsz.

Szeretettel:

Széplaki Viktória, Viki
Agyintegráció, Stresszoldás, Képességfejlesztés…

Elérhetőség

FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE ide kattintva – a megnyíló űrlap kitöltésével lehetséges.

#NeuroenergetikaiKineziológia #stresszoldás #Agyintegráció #LEAP #képessségfejlesztés #One Brain tanfolyam

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük