Egyedi gyerek kontra kocka oktatási rendszer

A „kocka” rendszerbe kényszerített – egyedi (legyen pl. kőr) gyerekek és szüleik, nevelőik is óhatatlanul feszültek. Olyasmibe próbálja a rendszer beletuszkolni a gyereket, ahova nem illik! (Akár itt szorul, ott lötyög). Minél nagyobb erővel próbáljuk beletuszkolni, annál nagyobb az ellenállás!

stresszoldás képességfejlesztés agyintegráció érzelmi zavarok oldása

És a „kőr” gyerekeknek nap, mint nap tolerálni kell a mostani oktatási rendszer által okozott feszültséget!

stresszoldás képességfejlesztés agyintegráció érzelmi kihívások oldása

Ez nem kis stressz – a rendszer minden résztvevőjének (tanároknak, gyereknek, szülőknek egyaránt). Stresszben pedig nehéz hatékonyan működni! A Neurológiában erre mondják, hogy bekapcsol az Amygdala valamelyik (személyiségtípustól és még sok mástól függő) önvédő mechanizmusa:

  • düh
  • menekülés
  • bánat (szélsőséges esetben depresszió)
  • félelem (szorongások)
  • blokkolt motiváció (közömbösség, apátia)

Ez normális, génjeinkbe kódolt, ösztönös neurológiai és pszichológiai önvédő folyamat! Akár az iskolarendszer, akár a szülő váltja ki egy gyerekből, ez teljesen normális reakció (és persze az is normális, ha a gyerek hozza mindezt elő a felnőttből, vagy a felnőttek egymásból)! Az már egy másik kérdés, hogy mit kezdünk ezzel!

rugalmasság stresszoldás képességfejlesztés agyintegráció neurokineziológia

Milyen megoldások lehetnek – amíg a rendszer nem változik?

Pl. a gyerekek rugalmasságát lehet támogatni! A benne keletkező feszültséget kell oldani. És persze meg lehet próbálni a rendszert is rugalmasabban kezelni!

Segíthet, ha bátran szembenézünk a helyzettel. Elfogadjuk – és ez nem jelenti azt, hogy tetszik is! Van és kész! A megoldás megtalálását tovább támogatja a ráhangolódás, értő figyelem, az egyensúlykeresés (pl. a felek igényei és a rendszer elvárásai között!). És az is fontos, hogy az érzésekről beszéljünk (a minősítések kiiktatásával, az „amikor …., akkor ……” formában, a tények és saját érzéseink feltárása talál leginkább meghallgatásra!) Hiszen általában mindenki úgy teszi a dolgát, ahogy a rendelkezésére álló információk, képességek, energiaszint birtokában a legjobban tudja. Figyeljünk arra és beszéljünk arról, amit szeretnénk! Minél hamarabb engedjük el a ‘nem szeretem’, ‘nem akarom’ dolgokat, annál könnyebben jutunk célba!

Konkrétabb tippek (hogyan és mit tehetsz) ide kattintva olvashatók!

Ha hasznosnak találtad cikkem, akkor kérlek, oszd meg másokkal is. Köszönöm.

OLVASS további hasznos információkat  útravaló

Szeretettel: Széplaki Viktória, Viki
One Brain haladó tanár (1-6. szint és 1 napos mini tanfolyamok)
Reiki tanár (R.A.I. szerződött tanára – 2004 óta)
LEAP 1-4, SIPS 2 és BAP oktató
2004 óta vagyok a Reiki Association International (R.A.I.) szerződött tanára*,
2012 óta pedig a kineziológiával bővült az oktatási palettám.
Felnőttképzési engedélyszámom: B/2022/001196 

Kineziológiát tanulnál? Itt a lehetőség:

KOMPLEX kineziológia képzési út velem és kolléganőimmel (kezdőtől a speciális haladó szintig):  https://kineziologiatanfolyam.hu/komlpex-kineziologia-kepzes/

Egyéni konzultációra, kineziológiai oldásra jelentkezés:

Széplaki Viktória, Viki Budapest 13. kerület. E-mail kuldese Tel.:06-70-514-0885

1 888 948 10-17             71427321893