Esetek, melyekkel felkeresnek

Lássuk, hogy milyen ügyekkel keresnek fel általában, milyen tünetekre érdemes odafigyelni, ill. konkrét esetek leírását is megosztom, melyeknél a neuroenergetikai kineziológia segített.

Leggyakoribb esetek

  • alacsony stressztűrés,
  • alvászavarok,
  • auditív és vizuális érzékelési zavarok,
  • bepisilés, székrekedés,
  • beszédzavarok,
  • egyensúlyzavarok,
  • mozgáskoordinácós zavarok,
  • szem-kéz koordinációs zavarok,
  • tanulási és egyéb képességzavarok,
  • viselkedésbeli, ill. érzelmi zavarok,
  • visszamaradt kiskori reflexek…

AGYINTEGRÁCIÓS ZAVAROK

Szülési komplikáció, de bármilyen fejet ért sérülés, vagy akár stressz okozta keringési elégtelenség miatt sejtjeink néha alvó (Stand by) állapotba kerülnek, hogy megvédjék magukat a további károsodástól. A krízishelyzet elmúltával azonban előfordul ennek az alvó állapotnak a fennmaradása. Ilyenkor általában a funkciózavarok vizsgálatakor nem látszik semmiféle neurológiai sérülés vagy egyéb ok az érintett agyterület nem megfelelő működésére, mégis fennáll a zavar. A sejtek újraaktiválásában a neuroenrgetikai kineziológia módszere célirányosan segít és akár nagyon látványos eredményeket hozhat. (Természetesen csodát tenni nem tudunk! Nem tudunk idegsejteket varázsolni oda, ahol sérülés vagy egyéb ok miatt nincsenek. De a meglévő állományból segítünk kihozni mindent, amit csak lehet!)

VISSZAMARADT GYEREKKORI REFLEXEK

(ún. perzisztáló primitív reflexek): 
– Döntésképtelenség,
– hiperérzékenység,
– esetlenség, ügyetlenség,
– túlzott félénkség, szorongás,
– nehézség új mozgások megtanulásában,
– állandó nyugtalanság, a figyelem könnyű elterelődése, éretlen viselkedés…
– Iskolásoknál írás, olvasási, számolási nehézség…
mögött nagyon gyakran egy, vagy több visszamaradt kiskori reflex bújik meg. Ezt még inkább megerősíti, ha a gyerek nagy hévvel ellenáll az ilyen-olyan gyakorlásoknak. Sulisoknál még mielőtt korrepetálásra küldenénk a gyereket, vagy mérgelődni, aggódni kezdenénk, hogy a fejlesztő feladatok miért nem mennek, érdemes a probléma mélyére nézni. Ugyanis amint e reflexek integrálásra kerülnek (gátlódnak) eltűnnek az eddigi akadályok és szabaddá válik a fejlődés. Ebben segíthetek.

Mikor gyanakodjunk?

MÁR PICI KORBAN – ha

  • nagy zaj esetén ijedve elbújik, gyorsan elfárad, túlterhelődik,
  • nehezen viseli a változásokat, meglepetéseket,
  • hiperérzékeny (bármely érzékszervre), allergiás (főleg, ha többszörösen),
  • labdát képtelen elkapni (pl. becsukja a szemét, akár össze is rándul)
  • a szilárd táplálék megrágása, nyelése nehézséget okoz,
  • evés közben folyik a nyála (de nem fogzás miatt),
  • nem tud üvegből inni, fütyülni, puszit adni,
  • nem tud rendesen artikulálni,
  • egyensúlyzavarai vannak,
  • nem mászik babaként; későn kezd járni, megkésett a beszédfejlődés (18 hónapos kor utáni);
  • nehézségei vannak az építő v. formarakó játékok használatával, a gyurmázás, gyöngyfűzés,

KÉSŐBB a gombolás, rajzolás (akár görcsös ceruzafogás), cipőfűző megkötés és minden problémás finommotorika esetén. Nem egy-egy esetről van szó, hanem amikor sorozatban nem sikerül a gyereknek valami. Általában emiatt egy idő után nem is hajlandó az adott tevékenységgel foglalkozni, esetleg dühös, feszült lesz, ha ilyesmivel ‘kell’ foglalkozni (akár a napi rutin során).

Ha pedig kiderül, hogy mégse valamelyik reflex van a háttérben, akkor is van megoldás! Az agyintegrációtól a neuroemocionális pályák stresszmentesítésén át még sok lehetőséggel a rendelkezésedre állok!

Konkrét esetek

A LEAP és neuroenergetikai kineziológia módszerével elért eredmények közül osztok meg néhányat. Az első részben saját eseteimről írok, az utolsó 3-at pedig tanáraim mesélték, saját tapasztalatuk alapján.

2,5 éves kislány alvás zavarokkal

került hozzám. Anyukája így írta le a kiinduló helyzetet: “Nem alussza végig az éjszakákat, egyre többször van fent és engem keres, de nem is enged el. Vele kell aludnom. Van,hogy felkel és azt mondja nem álmos vagy menjünk a nappaliba, mert ő nem alszik…. Nagyon éberen alszik. Egy mozdulatomra felnéz és azt mondja ne menjek el. Van, hogy a deli alvásnál is igényelné az ottlétem, de a kistestvére miatt nem tudok ott lenni vele, ilyenkor nem alszik el; kimarad a deli alvás.”
Az első alkalom után mára csak 3-szor, a második után pedig már csak 2-szer ébredt fel a kislány. A 3. alkalom után már éjszaka csak 1-szer ébred fel inni, de már nincs üvöltés, “maradj velem” mondatok, elég nyugodtan alszik (a déli alvásnál is).

Huszonéves lány – szem panaszokkal

kora gyermekkorától tapasztalható szemének funkciózavara. Saját észrevétele: “a két szemem külön funkciót tölt be, a jobb oldali közeli nézésre, olvasásra “szakosodott”, a bal pedig távollátásra. Nem szeretnek szerepet cserélni, és főleg ha a bal szememmel próbálok olvasni az eddig mindig borzasztó reakciókat keltett a testemben, remegett a szemem és nem értettem amit olvasok. Ma a metrón ülve azonban egyszer csak azt vettem észre, hogy a bal szememmel olvasok! Teljesen megdöbbentem és többször lecsekkoltam, hogy tényleg jól érzem-e. És igen. 🙂 Csak nevetni tudtam ezen és örülni nagyon! Köszönöm! 😀 Várom a folytatást!!”
Mindezt 3 ülés után tapasztalta!

7 éves kislány – szorongással

minden új helyzet, személy félelemmel, szorongással töltötte el a kislányt pici kora óta. Nehezen viselte anyukája távollétét – akár kis időre is.
2 óra alatt szép eredményt értünk el nála a NEP (Neuroemocionális pályák) módszerével. Az ő szavait idézem:  “a félelem helyére öröm költözött”.

8 éves kisfiú tanulási, koncentrációs gondokkal

helyesírási, szövegértési, aritmetikai problémával, ingadozó hangulattal, álmodozásra való hajlammal, nehéz koncentráció a házi feladatra, a megkezdett dolgokat általában nem fejezi be. Emellett viszont nagyon jó a sportban.
Orvosilag semmi jel nem utal rendkívüli eseményre a szülés közben, sem utána, így szervi károsodás nincs.
Az állapotfelmérésnél kiderült még, hogy csukott szemmel nem tudja meghatározni a zajok helyét.
6-8 óra alatt szép eredményeket hozott a LEAP módszer a képességfejlesztésben.

13 éves lány tanulási és labdajátékbeli gonddal

súlyos olvasási nehézséggel, utálja is az olvasást, matematikából elég jó, sőt ez a kedvenc tantárgya, a helyesírása többé-kevésbé jó. Elég jól mennek neki azok a sportok, amelyekben sokat kell futni, de a labdajátékok nehézséget okoznak neki (kosárlabda, vagy tenisz). Szervi károsodásnak nincs jele.
Az állapotfelmérésből kiderült, hogy
– a szemkövető mozgás közben a szeme ugrál, a különböző tekintetirányok követése feszültséget okoz, balra felfele esetén szeme könnyezni kezd.
– csukott szemmel 1 lábon állva hamar elvesztette az egyensúlyát, a kontralaterális járás feszültséget okoz
6-7 óra alatt szép eredményeket ért el a LEAP a képességfejlesztésben.

13 éves fiú súlyos tanulási képességzavarokkal

szülei kétségbeesetten hozták gyermeküket – mivel már “mindenhova elvitték, mindenféle tesztet megcsináltak vele”, és még mindig nem értik, hogy miért nem tud olvasni, miért rossz a helyesírása, és miért nem képes a legegyszerűbb matematikai összefüggéseket sem megérteni. Jelezték, hogy nem tudja beosztani az idejét, nem tud koncentrálni, nincs időérzéke, könnyen elfárad a szeme / gyakran dörzsöli, elfelejti az utasításokat, nem jutnak eszébe a hónapok, keveri a jobb és bal oldalt, nincs önbizalma, keveri a betűket és számokat, gyenge a szem-kéz koordinációja, rossz az egyensúlyérzéke, gyenge a sportokban, nem tud tartósan figyelni, lassan fejezi be a munkáját, vizsgadrukk, lámpaláz jellemzi.
Orvosi szempontból volt pár terület, ami aggodalomra adott okot: születéskor “kék” volt, az anyának csak több óra elteltével adták oda a gyereket; 2 évesen szívműtéte volt (“lyukas volt a szíve”); időről időre kisebb epilepsziás rohama volt, de az EEG és MRI nem mutatotta ki, hogy lenne a rohamnak tűzfészke.
A Wechsler-féle Intelligencia Teszt eredménye:
– számjegymemória-tartomány: 5 (életkornak megfelelő), de a szavak, matematikai képességek, információ feldolgozás és megértésnél max. 25 %pontot ért el. A nonverbális teszteknél a Kódolás 9 %pont, a képkiegészítés 50, a képrendezés 16, Blockdesign 25 és tárgyak összeállítása 63 százalékpont.
Elég összetett és komoly eset volt, melynél már az elején jeleztük, hogy a születés közbeni komplikáció (Oxigén hiányos állapot) miatt nem tudunk 100%-os képességjavulást ígérni. Rendszeres ülések mellett (eleinte hetente – hogy ne kelljen kisegítő iskolába iratni; majd később 1, majd kb. 2-3 havonta járt kelezésre) képes volt megfelelni az iskolai követelményeknek, szakmát tanult és teljes életet él.

Szeretettel:
Széplaki Viktória, Viki
Stresszoldás, agyintegrációképességfejlesztés

FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE ide kattintva – a megnyíló űrlap kitöltésével lehetséges.

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Egy kis gondolat “Esetek, melyekkel felkeresnek”