Egyszerű stressz jelek és megoldások, hogy könnyebbé tedd életed!

Első látásra felismerhető a STRESSZ szinted?
Csak egy tükör kell hozzá! De ha épp nincs, akkor elég megfigyelned, hogy az alább írt érzetek közül melyek jellemzők rád.
Ha pedig tudod, hogy mely fokozatban vagy, akkor elmondom, mit csinálhatsz, hogy oldódj! (Végül pedig egy kis összefoglalót találsz a stresszről.)

ELSŐ FOKOZATÚ STRESSZ ÁLLAPOTÁBAN

Stresszfokozat 1 stresszoldó módszerek stresszkezelés feszültségoldás

Mit látsz?

fénylő bőrt; merev, üres, vagy nagyon fáradt tekintetet; esetleg száraz szempárt.

Mit érezhetsz?

merevséget, darabosságot, esetleg arroganciát, agressziót; rámozdulást (rögtön ‘mindenre’), feszültséget az izmaidban…

Mit tehetsz?

  • igyál legalább 1 pohár vizet (ez segít kimosni a véredben lévő stresszhormonokat)
  • lélegezz mélyeket (orron át be, jól megtöltve a tüdőt, szájon át ki, jól kipréselve a tüdőből a levegőt), akár végezhetsz légzőgyakorlatokat.
  • ha nem muszály, akkor ne tégy semmit, míg vissza nem nyered az egyensúlyod
  • kicsit kapcsolódj ki (ha már este van, akkor az alvás csodát tehet)

MÁSODFOKÚ STRESSZ ÁLLAPOTÁBAN

Stresszfokozat 2 stresszoldó módszerek stresszkezelés feszültségoldás

Mit látsz?

az egyik szemgolyódnál alul kilátszik a szemfehérje.

Mit érezhetsz?

  • ügyetlenséget, kisebb balesetek érhetnek (nekimész, leesik…)
  • fura a térérzékelésed (mélységérzékelés kikapcsol)
  • egyáltalán nem szórakoztató a helyzet, mintha csapdába estél volna, ehhez megtámadottság érzete, borúlátás kapcsolódhat

Mit tehetsz?

  • kerüld a nagyobb figyelmet igénylő tevékenységeket – pl. autóvezetés,
  • figyelj oda, hogy mit és hogyan csinálsz!
  • igyál több vizet, lehetőleg valami meleg folyadékot ( nyugtató gyógytea – pl. citromfű)
  • lélegezz mélyeket (orron át be, jól megtöltve a tüdőt, szájon át ki, jól kipréselve a tüdőből a levegőt), csinálj légzőgyakorlatokat (ha ismersz ilyesmit)
  • pihenj, lazíts, relaxálj, meditálj, sétálj egyet, mozogj, végy egy forró fürdőt… ami jól esik. 
  • amint megteheted, aludj egy nagyot!
  • mivel régebb óta áll fenn a stressz feloldatlanul, ezért keress módot ennek oldására. Pl. fogd meg a homlokod az egyik, a tarkódat (szemeiddel egy vonalban, a fej hátsó oldalán) a másik kezeddel. Lélegezz mélyeket, miközben átgondolod a stresszt okozó helyzetet, majd keress kreatív megoldást. Addig végezd ezt a gyakorlatot, amíg meg nem nyugszol, ill. amíg valamilyen fizikai érzetváltozást – melegedést, lüktetést…  nem érzel a tenyereddel.
  • ha kell, akkor keress fel egy szakembert!

HARMADFOKÚ STRESSZ ÁLLAPOTÁBAN

Stresszfokozat 3 stresszoldó módszerek stresszkezelés feszültségoldás

Mit látsz?

mindkét szemgolyódnál alul kilátszik a szemfehérje.

Mit érezhetsz?

  • állandósult melankóliát, elhagyatottságot, reménytelenséget, önkételyt
  • azt, hogy pillanatnyilag képtelen vagy megoldani életed konfliktusait
  • akár fizikai, érzelmi vagy lelki problémáról van szó, az valószínűleg rögeszmésen foglalkoztat, szellemként üldöz

Hogy kerülhetünk ebbe a helyzetbe?

Keresztülmegyünk az első két stresszállapoton. Először felismerhettük az eredeti stresszokozót, aztán elkerültük a Választást, ami ezt oldotta volna. Mivel nem oldottuk az eredeti okot, most együtt élünk a kellemetlen következményekkel.

Mit tehetsz?

Ebben az állapot a legjobb, ha felkeresel egy szakembert! A kineziológia például jó eszközöket nyújtja a Harmadfokú stressz állapotában lévő embereknek. Segíti a stressz oldását, és a motivációs energia felélesztését. Így visszanyerheted a szabadságot, hogy új választási lehetőségeket és alternatívákat hozz létre, és ezek szerint cselekedj is.
Emellett érdemes hosszabb pihenőt, kikapcsolódást beiktatni – több hét.

STRESSZOROK – mire figyelj!

Milyen helyzetek növelik bennünk a feszültséget?

  • ha nem csinálhatjuk azt, amit valójában szeretnénk
  • ha úgy érezzük, hogy nem tudjuk kezelni, ami történik (velünk, vagy körülöttünk)
  • ha megoldatlan, vagy félig megoldott problémánk van
  • ha valami olyasmi történik, amit nem akartunk, vagy vártunk.

A stresszorra való reagálásunk mértékét a HITRENDSZERünk és belső állapotunk határozza meg. (Ami valakinek / valamikor elviselhetetlen, az mást / máskor esetleg csak megmosolyogtat.)

Készülj fel! Figyelj! Tegyél magadért!

Megelőzésként beépíthetsz az életedbe bizonyos stresszkezelő avagy megküzdési stratégiákat (erről bővebben egy cikkemben írtam – katt ide.)

Amikor a stressz szint nagyon megnő, akkor nem működünk hatékonyan. Úgy érezzük, hogy nincsenek lehetőségeink és azt reméljük, hogy a probléma megoldódik magától, vagy egyszerűen eltűnik. Ilyenkor a negatív érzelmekre alapozott, ‘betanult’ reakciók lépnek működésbe – automatikusan. Ha megtagadod, hogy stressz állapotában vagy, akkor megfosztod magad attól a képességtől, hogy bármit tegyél magadért, a stressz oldásáért! A negatív érzelmi töltés ilyenkor megsokszorozza a stresszor erejét! Emeld tudatosságod és segítsd magad azzal, hogy a tükörben látott kép alapján megteszed a szükséges lépéseket stressz-szinted oldásáért!
Stressz nélkül könnyebb 1 napos képzésünkön 8 + 2 feszültségoldó gyakorlatot tanulhatsz, amivel saját és szeretteid egészségét is védheted!
Komplex One Brain – kineziológia – képzésünkön pedig még mélyebbre ásunk! A tanult módszerrel akár tudatalatti stresszeinket is feltárhatjuk és oldhatjuk. Naptárunkban megtalálod a következő tanfolyamok időpontját.

Szeretettel:
Széplaki Viktória, Viki
Stresszoldás, agyintegrációképességfejlesztés

FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE ide kattintva – a megnyíló űrlap kitöltésével lehetséges.

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük