Érzések – alig észrevehető – fogságában

Egy tai-chi karácsonyon döbbentem rá, hogy milyen sok esetben fogom vissza a testemet, a benne lévő érzések kifejezésében, megélésében.
Ráadásként rendkívül érzékeny vagyok az energiák, érzések terén. Régebben, ha nem voltam résen, akkor simán azonosultam mások érzéseivel. Ez nem annyira nyerő, ha valamilyen negatív v. romboló mintáról van szó.

Mit tehetünk, ha beleestünk egy ilyen csapdába? Egyáltalán hogyan ismerhetjük fel, hogy nem „velünk van a baj”, hanem csak azonosulunk másvalaki érzéseivel?

Figyelj a testedre, mint az érzések kijelzőjére

A felismerésben kiváló jelzőberendezésünk, a TESTünk segít! Figyeld, hogy mikor feszül be (itt, ott, kinek hol). Azt is figyeld meg, hogy milyen körülmények között. Ha pl. már akkor érzel befeszülést, amikor a szomszéd helységből hallod, hogy a férjed és a gyerek összebalhéztak odakint, akkor ez nem a te ügyed! Ha a hatása alá kerülsz, akkor csak azonosulsz velük.

Lazíts! Az érzések okozta feszültség is oldódik

Tudatosan lazítsd el a testedben lévő feszültséget, lassítsd és mélyítsd el a légzésedet. Ez rengeteget segít. Ha még egy kis relaxációt, vagy meditációt is sikerül végezned, az még többet old!

Tudatosítsd a körülményeket, az érzések okát

Ezek után már könnyebben ráláthatsz pl. arra, hogy csupán fáradtak mindketten, ezért kezdtek csatározni egy kis nézeteltérésen. Ez segít, hogy kívül maradj ezen a negatív érzésen, megtaláld magadban az Erőt, amely kiegyensúlyoz. Minél gyakorlottabb vagy ebben, annál inkább megtapasztalod majd, hogy ez a környezetedre is hat! A fenti példánál maradva eleinte lehet, hogy csak annyit tapasztalsz, hogy te simán tudod kezelni a gyereket. Aztán pedig talán már azt is, hogy már azelőtt lecsendesülnek, hogy te is megjelensz a színen. Mindezt pedig csupán attól, hogy figyeltél a testedre, tudatosan lazítottál, tudatosítottad a körülményeket, ráhangolódtál arra a belső Erőre, mely mindannyiunkban ott van, csak arra vár, hogy „felkérjük”, használjuk …

Lássuk, hogy mit mondanak a spirituális tanítások:

A csodák tanítása a MEGBOCSÁJTÁS útját ajánlja.

5 lépés, mely kiszabadít az érzések fogságából

A tudatkutatás nagy alakja, Dr. David R. Hawkins tudattérképe alapján a következő lépéseket fogalmaznám meg:

  1. vedd a bátorságot és nézz szembe azzal, ami van.
  2. engedd el a címkézést, ítélkezést, mindenfajta minősítést
  3. tegyél valamit a pozitív változásért. Légy derűlátó és a legfőbb jó szándékával, figyelj a belső inspirációra és eszerint cselekedj. Lazíts – a fenti módon.
  4. légy elfogadó – tudatosítsd emberi mivoltunk gyarlóságát. Ez az alapfelszereltségünk része. Tesszük, amit az adott pillanatban, az adott szintünkön, a birtokunkban lévő információk, energia és képességek alapján a legjobbnak látunk. Bocsásd meg, ha később kiderül, hogy ez mégse volt túl jó ötlet!
  5. Ha az előbbit megérted, az automatikusabb segít továbblépni. Az érzéseink mögött attitűdök vannak, ezek pedig családi, társadalmi, kollektív… minták alapján „kerültek” az elménkbe. Ez alapján akár azt is mondhatnánk egyik érzés sem személyes, csupán kivetülése valamely mintának, melyhez saját tapasztalatunk és emiatt emlékünk is kapcsolódik. Ezért érezzük személyesnek. De mindez csak illúzió. Csak megtapasztalok valamit, ami nem belőlem fakad! Csak egy szerep, ami egy darabig a fejlődésemet szolgája, de ha már nincs rá szükség, akkor továbbléphetek!

Akadályok esetén

Persze a fenti lépések során előfordul, hogy akadályba ütközünk, én is tapasztaltam ilyet. Nekem a kineziológia segített nagyon sokat a továbblépésben. A One Brain ágának tanulása során egyre jobban eligazodtam az érzések, viselkedési minták világában és megtanultam feltérképezni és feloldani azokat a blokkokat, melyek elállták az utat. Mivel a gyerekeim is érzékenyek, ezért ők is hálásak a segítségért, amikor képtelenek egy-egy sérelmet, kellemetlen élményt feldolgozni, elengedni. A One Brain módszer kidolgozóinak az volt az álma, hogy minden családba eljut ez a tudás és egyszerű eszköz. Ebben szeretnék én is segíteni a képzések során! Az első 3 modul remek kiegészítése lehet a házi patikánknak! (A modulok témái röviden: 1. alapok és az izomtesztelés használata, 2. feszültségoldó és képességfejlesztő gyakorlatok, 3. kommunikáció fejlesztése). Ha szívesen csatlakoznál, akkor jelentkezz bátran! A naptárban megtalálható a következő induló csoport! Addig is egy gyorssegélyként is használható gyakorlatát leírtam az érzékenységről szóló cikkben!

Hamarosan jön a folytatás: Kapcsolatok – egymásra hatás!

Szeretettel:

Széplaki Viktória, Viki
Agyintegráció, Stresszoldás, Képességfejlesztés…

Elérhetőség

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Egy kis gondolat “Érzések – alig észrevehető – fogságában”