Gyorssegély

Feszültségoldó és Agyintegrációs alap gyakorlatok otthoni használatra

Van néhány gyakorlat, mellyel bővíthetjük házi praktika tárunkat, házi patikánkat. Ha túlterheltek, feszültek, nyugtalanok, szétszórtak vagyunk, túlpörögtünk, nem tudunk koncentrálni, akkor ezekkel a módszerekkel megkönnyíthetjük a dolgunkat. Hatásukra összeszedettebbek, nyugodtabbak, figyelmesebbek lehetünk, növekszik a stressztűrő képességünk, fókuszáltabbak, megfontoltabbak leszünk és javul a problémamegoldó és felfogó képességünk. Mindez az élet több területén jól jöhet, ezért érdemes rendszeresen használni őket!

Agygombok stresszoldás képességfejlesztés

Az első gyakorlatsornál

az egyik tenyerünk a köldökön van, miközben a másik kézzel különböző pontokat masszírozunk. Lássuk ezeket sorban:

1. A kulcscsont belső végei (nyakunk alatti mélyedés két oldalán), a dudrok alatti, kissé kifele elhelyezkedő pici gödör. Ezeket masszírozzuk a hüvelyk, ill. egymás mellé tett mutató és középső ujjal. 5-10 nyugodt levegővétel után, kifújás közben kézcsere, *a köldökön lévő kézzel masszírozzuk a megadott pontokat, míg az eddig masszírozó tenyeret a köldökre helyezzük.

2. A felső ajak felett középen – egymás mellé tett mutató,középső,gyűrűs,kisujjal, ill. alsó ajak alatti rész hüvelykujjal való egyidejű masszírozása. 5-10 nyugodt levegővétel után kézcsere*.

3. A farokcsont masszírozása teljes tenyérrel. 5-10 nyugodt levegővétel után kézcsere*.

Cook csomó stresszoldás képességfejlesztés

Egy másik gyakorlat (Cooke csomó)

A láb keresztbe téve, kéz szintén keresztbe a has előtt úgy, hogy az elő lévő lábnak megfelelő kéz legyen elől. Kéz összekulcsolva, majd befele fordítjuk a mellkas elé. Szem becsukva. 5-10 nyugodt levegővétel után kéz és lábcsere, majd újabb 5-10 nyugodt levegővétel után kicsomózzuk magunkat, kis terpeszbe állunk és a tenyereket egymás fele fordítva, ujjainkat majdnem összeérintve figyelmünket az ujjaink végére összpontosítjuk – és csak figyeljük, hogy mit érzünk.

Mire használható például?

Mire jó a Cook csomó: stresszoldás képességfejlesztés
  • Nyugtalanság, feszültség,
  • alvászavarok csökkentésére
  • Sport, mozgás előtt
  • Javítja az egyensúlyérzéket
  • Az izmok összehangolt működését.
  • Támogatja a tisztább észlelést (látás, hallás),
  • hatékonyabban tudunk tanulni.

Rendszeres alkalmazása esetén közérzetünk javul, önbecsülésünk erősödik, hozzáállásunk pozitívabb lesz.

Az eddigi gyakorlatok közben jó mély levegővétel javasolt orron keresztül be; nyugodt, hosszú kifújás szájon át! (Váltás mindig kifújás közben!)

Bónusz módszer: váltott orrlyukú légzés

Egyik kézfejedet tedd távol a testedtől, a másik kezed összetett mutató és középső ujjával pedig fogd be a bal orrlyukadat. Jobb orrlyukadon végy jó mély levegőt, amíg teljesen megtelik a tüdőd. Picit tartsd bent a levegőt, közben engedd szabadon bal orrlyukadat és fogd be a jobb oldalit. Bal orrlyukadon át fújd ki – teljesen kipréselve tüdődből – a levegőt. Picit tartsd kint a levegőt és már veheted is a következő lélegzetet bal orrlyukadon át. Picit benntartás, orrlyuk váltás és fújhatod ki a jobb orrlyukon át. Picit kint tartás és mehet elölről az egész még 2-szer. (Csukott szájjal végezd a gyakorlatot.)

Erről a gyakorlatról (hatása, praktikus kiegészítő információk) itt olvashat(sz) (katt ide).

Az Erő ott van benned! Ezek a gyakorlatok segítenek

megtalálni,
feléleszteni,
felhasználni.

Mi van, ha mégsem okoznak változást?

stresszoldás képességfejlesztés időt nyerhet

Szeretettel:

Széplaki Viktória, Viki
Stresszoldás, agyintegráció, képességfejlesztés…

Ne maradjon le tippjeinkről, akciónkról! FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE: – a megnyíló űrlap kitöltésével lehetséges.